vineri, 3 noiembrie 2006

Nasterea

    Joi, 2 noiembrie 2006 - Se incheiasera exact 8 luni de sarcina. Incepusem sa ma gandesc ce trebuie sa iau la mine pentru cand voi naste. Marti mergeam la Bucuresti la control si ne cam hotarasem sa raman acolo, sa fie totul bine in cazul in care ma apuca… Imi tot ziceam: “Maine incep sa-mi fac bagajul”. In timpul cat stateam eu la Bucuresti, Mircea trebuia sa zugraveasca camera in care va sta Iulia.

    M-am apucat sa curatz niste hanorace care se umplusera de scame cand le-am splalat. Am zis ca daca nu le curat acum nu mai am cand ca o sa vina copilul (si asa a fost, chiar nu mai aveam cand :o) ). Cand aproape terminasem, incepuse sa ma doara spatele. Am zis ca o sa-mi treaca… Mircea m-a certat cand a auzit ce facusem eu toata ziua.

    Noaptea pe la 2 jumate simt ca trebuie sa merg la toaleta ca fac pipi. Ma misc cu greu, cand ajung la toaleta imi dau seama ca lasasem o dara uda in urma mea… chilotii erau fleasca… Schimb chilotii, sterg dara si ma bag la loc in pat. Incep sa am frisoane, tremuram si nu puteam sa imi controlez tremuratul acela… Iar imi vine sa merg la toaleta. Il trezesc pe Mircea si il rog sa ma ajute sa ma dau jos din pat… simteam ca nu ma pot ridica de acolo… Mircea adormit ma ajuta… stiu ca a bombanit el ceva dar nu mai retin ce… Ajung la toaleta si Mircea ma intreaba daca am facut pe mine ca e ud pe jos… Chilotii mei erau iar fleasca… Ii povestesc ce mi se intampla… Iar ma schimb, iar ma bag in pat, iar am frisoane. Il intreb pe Mircea cat e ceasul, apoi la urmatoarea serie de frisoane iar il intreb. Se repetau la 5 minute… Mircea o suna pe mama lui (noaptea la 3) si dansa spune ca e cazul sa mergem la spital. Pe mine ma apuca frica, Mircea era senin, facea glume, se apucase sa bage tot felul de lucruri intr-o plasa… Dupa ce termina ma intreaba: “Gata? Te-ai imbracat?” Ma dezmeticesc si eu, ma imbrac si plecam.

    Ajungem la spital la ora 4. Acolo toata lumea era adormita… Se dezmeticesc si ei, vine doctorul de garda, ma controleaza, aveam deja dilatare de 3 centimetri. Il sun pe dr. Grigore (bineinteles ca dormea), ma anunta ca vine la spital. Intre timp sunt dusa in sala de nasteri, asistenta asculta bataile inimii copilului, totul pare in ordine. La 5 vine doctorul, ma controleaza si imi spune ca deja am dilatare de 6 cm. Ma palpeaza pe burta si zice ca are in jur de 2.5 kg. Hotaram impreuna sa incerc sa nasc normal. Atunci imi spune: “Angi, in maxim 3 ore suntem gata!”

    Contractiile incepusera sa fie la interval de 3 minute, durerile foarte puternice… incepusem sa regret ca nu am cerut cezariana… Doctorul ii spune asistentei sa ii dea si lui Mircea un halat ca sa poata asista la nastere. Cand a auzit, Mircea a sarit repede: “Nu-mi dati ca nu vreau sa vad nimic”.

    Pe la ora 7 imi zice doctorul sa ma urc pe masa… Si impinge, si impinge… apoi imi zice sa nu mai imping… ii face un semn asistentei si se lasa asistenta pe burta mea… atunci simt ca deja a iesit copilul… il scoate doctorul cu grija… ii vad doar funduletzul… “Este fetitza” spune doctorul… O pune pe masa si nu stiu ce incepe sa ii faca… Atunci ma uit si eu peste burta si spun uimita: “Vad dincolo!” – era marea mea obsesie din timpul sarcinii ca nu mai reusesc sa vad dincolo de burta :o).

    Cand o duce pe Iulia la cantar, trece cu ea prin fatza mea si spune “Uite, asta e”… o vad in fuga, imi pare uratzica, cu nasul usor stramb, turtit, parul negru si ud…

    Iulia s-a nascut pe 3 noiembrie 2006, ora 7.30 dimineata si avea 2.7 kg.


A avut cordonul ombilical infasurat o data in jurul gatului si de aceea a primit Apgar 9.
Doctorul incepe apoi sa ma curete pe mine, sa ma coase… A fost o jumatate de ora cumplita. Se sensibilizase atat de tare locul acela incat era suficient doar sa ma atinga ca saream de doi metri. La ora 8 m-a dat jos de pe masa si am putut in sfarsit sa ma odihnesc.


Mircea a vazut-o pe Iulia cand au dus-o de la sala de nasteri la salonul copiilor. A intrat in sala de nasteri si a venit la mine cu ochii in lacrimi. Era mut, nu mai putea sa scoata un cuvant, atat de emotionat era.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu